Egészséged 5 meghatározó tényezője
2017. szeptember 13. írta: Ihász Gergely

Egészséged 5 meghatározó tényezője

Te is kiemelkedő teljesítményre vágysz?

10+ éve fordítok kiemelkedő hangsúlyt testi-lelki fejlődésemre. Ez idő alatt, temérdek tapasztalatot szereztem, megéltem páratlan magasságokat és sötét mélységeket is. Ebben a cikkben összegyűjtöttem, hogy mi is szükséges, a kiemelkedő teljesítményhez.

design.png

 

Emberek vagyunk, fizikai korlátokkal, határokkal. Elengedhetetlen, hogy odafigyeljünk a testünkre. Saját bőrömön tapasztaltam meg, milyen ha túlfeszítem a húrt, ha a határaimat feszegetem. Megszívtam. Köszönöm, egyszer elég volt.

A folyamatos eredményekhez, együtt kell működnünk a testünkkel. Mindannyian egyedi fizikai felépítéssel, genetikával rendelkezünk, de vannak örök érvényű szabályok, melyeket nap mint nap alkalmazok.

Elegendő és pihentető alvás

Testünk regenerálódásához - elsődlegesen -, alvásra van szükségünk. Ennek hossza és minősége is fontos. Őseink régen, a napnyugtával feküdtek és a napkeltével keltek. A szervezetünk, erre állt be genetikailag. A mai világban - a “lámpának” is köszönhetően - sokan 23:00-24:00 óra között vagy később térnek nyugovóra. Volt idő mikor én is későn feküdtem le. Ma már igyekszem betartani a 21:00-22:00 óra körüli fekvést. Ezzel együtt jár, hogy korábban kelek. Amióta ezt követem, sokkal kipihentebb és eredményesebb vagyok. Érdemes hosszútávon is kipróbálni, milyen korábban feküdni és korábban kelni.

Táplálkozás

Legtöbben, szervezetlenül táplálkozunk. Testünk működéséhez folyamatos energia és táplálék bevitelre van szükség. A helytelen étkezés, csökkentheti teljesítő képességünket. Ma már tudatosan odafigyelek, hogy megfelelő minőségű és mennyisségű tápanyagot vigyek be szervezetem számára.

Rendszeres sportolás

A sport illetve rendszeres testmozgás elengedhetetlen, a test karbantartásához. Mindenki maga dönti el, hogy melyik mozgásformát választja, a lényeg, hogy mozogjunk. Lehet az, egy esti séta, könnyű kocogás vagy torna is.Korábban többet dolgoztam és elhanyagoltam a sportot. Ma már a sport is az életem része. Én a Kung Fu mellett tettem le a voksom, sokkal energikusabb és koncentráltabb vagyok.

Relaxáció, meditáció

Egy nap alatt, rengeteg információ és külső hatás ér minket. Az agyunk minden információt elraktároz, melyekből sok, nem jut el a tudatos szintig. Ez a temérdek hír és adat megterheli az agyat. Segítenünk kell neki. Beiktathatunk relaxációs, meditációs szüneteket. Ezekben az időszakokban, csak hagyjuk, hogy cikázó gondolataink leülepedjenek. Ez a nyugalmi idő elengedhetetlen.

Negatív gondolatok

A negatív gondolatok lehúznak, gyengítenek minket, mégis helyük van az életünkben. Jogunk van boldognak lenni, emellett ugyanúgy jogunk van, hogy megéljünk negatív érzéseket. Egyensúlyban kell tartani az érzelmeinket. Sok motivátor nyomja a “gondolkodj pozitívan”, a “ne engedd be a negatív gondolatokat” dumát. Ez félig bullshit. Ha nem figyelsz a negatív gondolataidra és elfolytod azokat, ha nem tudod átélni a dühöt, a haragot, a fájdalmat, vagy egyéb más negatív érzelmet, az gócként jelentkezhet szervezetedben, hosszútávon betegségekhez vezethet. Törekedj a pozitív gondolatokra, de ne blokkold a negatívakat sem, mert sokszor azok is segíteni tudnak neked.

 

Ha kiemelkedő szellemi illetve fizikai teljesítményt akarsz, figyelj oda a testedre. A legtöbbször jelzi, hogy mire is van szükséged.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ihaszgergely.blog.hu/api/trackback/id/tr1112821314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Isten... 2017.09.14. 01:00:27

"Emberek vagyunk, fizikai korlátokkal, határokkal."

Azert ez nem mindenkire jellemzo. A blogolo nyilvan egyszeru halando es magabol indul ki.

2017.09.14. 03:42:28

A helyesírás nem megy a bloggernek.
"Ha nem figyelsz a negatív gondolataidra és elfolytod azokat..." - WTF!? Elfojtod lenne helyesen.
A meditáció egy ezoterikus, new age bullshit.
De az egész poszt hemzseg a bullshittől.
Táplálkozás, pihenés, mozgás. Igen, ennyi kell. Nem kellene ezt túlspilázni.

csakférfi 2017.09.14. 06:34:35

Alvás....egyetértek. Ha tehetem hétvégén ebéd után is. Ha tehetném minden nap ebéd után is.

Táplálkozás.......fizikao munkás révén a "gabonazúzalék" és más idétlen kaják esetleg nassolásra. Amúgy magyarosan fűszeresen sósan. A tejet imádom.

Rendszeres sport......nos mozgok eleget a munkahelyemen. Aztán meg ott van a kert. Kb. 2000m2 zöldség gyümölcs. Aki ezek után mozgást ajánl ........nem jellemezném inkább.

Relaxáció meditáció......ez reggelente vagy éjszakás után este. Kávé és cigi. Minél több negatív dolog ért a két "aktivátor" annál jobban fogy.
Kb. neszóljonhozzám senki kategória.

Negatív gondolatok...na ezek sokan vannak. Ezért hosszú a cigi és kávészünet. A posztoló nagyon helyesen ,nem ír elő cssk pozitívat. Ugyanis az lehetetlen.
:)

midnight coder 2017.09.14. 07:19:23

Amik alapvetően meghatároznak, azok a génjeid. Egy ideig és bizonyos korlátok között harcolhatsz ellenük életmóddal, táplálkozással, de ennek azért erős korlátai vannak. Hiába mondják azt, hogy az vagy amit eszel, attól hogy egy papagájt müzlivel etetsz, nem lesz belőle bölcsész. Bár egy csapatépítő vagy egy kommunikációs tréninget lehet hogy ő is meg tudna tartani.

szamaritánus 2017.09.14. 08:37:01

@csakférfi: a kerti munka nem sport, a kardiovaszkularis rendszert kicsit se erositi, maximum nem leszel tunya.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2017.09.14. 10:36:25

Sok alvás jobb, mint a kevés,
Pont fordítva, mint az evés.
Sport is kell, mert ria, ria,
Attól ég a kalória!
Meditálva nyugalomba'
Nem robbanok, mint a bomba.
És az enyhén negatív agy
Őszintén mutatja, ki vagy.

rébusz83 2017.09.14. 14:26:56

Érdekelne a posztoló álláspontja a dohányzással kapcsolatban.

csakférfi 2017.09.14. 14:48:31

@szamaritánus:
Ugyérted ...fussak? Hogy aszivem dolgozzon és járassam csúcsra időnként?
Az ekg szabályos és a vérnyomásom is renben. Tavaly a háziorvos mérte mind kettőt.
Kb. 20 éve alkalmazom ezt a "rendszert".
Most 50 vagyok.
:)

csakférfi 2017.09.14. 14:51:59

@midnight coder:
A génjeidnek sok köze nincs ezekhez.
Sorry.
m.youtube.com/watch?v=mdtuPS1JBLM
Nem háríthatsz.
:)
süti beállítások módosítása